Thursday 21 July 2016

Før verden gik af lave havde vi ... Bogart


 Jeg har netop set en 22 år gammel udgave af det legendariske, danske filmprogram "Bogart". I midt-90'erne smed jeg mentale rådne æg og tomater efter Ole Michelsen, men i dag ærgrer det mig grusomt, at jeg ikke optog alle udsendelserne på video (det havde dog være umuligt al den stund, at jeg opholdt mig uden for Danmarks grænser halvdelen af tiden i det tiår).

I dag ville jeg knuselske programmet og skide hul i, at han ikke kunne lide de fleste af "mine" film. Michelsen havde en stil, som man ikke ser i dag. Han var altid velforberedt, selv når det gjaldt film, som han hadede som et ondt år. Og så tiltalte han seeren i De-form. Det gør de ikke engang i nyhedsprogrammerne mere. 

Jeg ville ønske, at DR ville genudsende alle de gamle programmer eller lægge dem ud på Bonanza, men det gør de ikke med den slags udsendelser. Og desværre er der endnu ingen nørdede, gamle fans med komplette optagelser af hele udsendelsesrækken, der er begyndt at uploade til YouTube. Jeg tror, jeg har 5-6 af programmerne.

Jeg har netop smidt det (vist nok) tidligste program, jeg har på video, op på YouTube. Min dvd-r er trukket fra et gammelt, slidt videobånd, som tillige med var optaget i longplay. Det tog mig 8-10 forsøg på optagelser, før jeg fik indstillet autotrackingen så godt, at optagelsen blev bare nogenlunde okay.


No comments:

Post a Comment